Binnenvaartbranchevereniging van Nederland

 

Infrastructuur


Deugdelijk onderhouden van vaarwegen, sluizen en bruggen zijn van levensbelang voor de binnenvaart. Onverwachte stremmingen en vertragingen als gevolg van achterstallig onderhoud zijn voor veel binnenvaartondernemers dagelijkse realiteit en dat heeft grote gevolgen voor het Nederlandse bedrijfsleven. Op het water is nog voldoende ruimte en scheepscapaciteit beschikbaar. Dit benutten helpt om files te verminderen en klimaatdoelstellingen te halen, maar het vraagt een robuust en betrouwbaar vaarwegennet. Uitgesteld en achterstallig onderhoud hindert de betrouwbaarheid van de modaliteit binnenvaart.

Een groot deel van de werkzaamheden op het dossier Infrastructuur verricht KBN onder de vlag van het Centraal Overleg Vaarwegen (COV). Binnen dit samenwerkingsverband lobbyt KBN voor efficiënte achterlandverbindingen, een aantrekkelijk modal shift beleid, goed onderhouden en robuuste infrastructuur en bereikbare havens. Aanspreekpunt binnen KBN voor dit dossier is Geert Snoeij.


We use cookies

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.